Seminář „Správní řád v éře datových schránek“
7. 2. 2012
projekt „Vzdělávání úředníků a zaměstnanců veřejné správy, metodiků a školitelů a politiků
v oblasti zavádění eGovernmentu do veřejné správy, reg. č. CZ.1.04/4.1.00/38.00001“
Obsah semináře byl inspirován výsledky ankety zaměřené na problematiku správního řádu v době elektronizace veřejné správy. Výstupy z ankety ukázaly, že každodenní praxe úředníků územních samosprávných celků a zaměstnanců správních úřadů s sebou přináší řadu otázek a že pracovní, konzultačně zaměřený seminář je dobrou cestou, jak v této oblasti podat pomocnou ruku. Program byl připraven ve spolupráci s odborem legislativy a koordinace předpisů Ministerstva vnitra České republiky. Úvodní slovo měla náměstkyně ředitelky Institutu pro veřejnou správu Praha Ing. Zdeňka Šilhová, která mimo jiné uvedla, že značný zájem přihlášených svědčí o smysluplnosti a užitečnosti zrealizovat v budoucnu další, tematicky navazující semináře.
V prvním bloku vystoupila Mgr. Věra Ondračková, vedoucí oddělení správního řízení na odboru legislativy a koordinace předpisů, která se zaměřila na vybrané problémy správního řádu. Seznámila posluchače s aktuálními závěry Poradního sboru ministra vnitra ke správnímu řádu.
Další dva bloky věnované problematice doručování lektorsky vedli Mgr. Michal Herudek, vedoucí oddělení legislativy eGovernmentu a informatiky, a Mgr. Ivan Tobek z oddělení správního řízení. Přednáška Mgr. Herudka byla orientována na právní rámec komunikace prostřednictvím datových schránek orgánů veřejné moci a na jednotlivé typy komunikace. Mgr. Tobek se věnoval různým formám doručování a upozornil na úskalí, která se mohou v praxi objevit.
Účastníci semináře ocenili, že přednášející reagovali na dotazy vznesené jak během přednášek, tak položené písemně během semináře.
Semináře se zúčastnilo 130 posluchačů z úřadů z celé České republiky.
Prezentace přednášejících je možné si prohlédnout a stáhnout na webových stránkách Institutu pro veřejnou správu Praha zde.