Seminář k elektronizaci veřejné správy konaný dne 27. června 2011
28. 6. 2011
V letošním roce druhý ze seminářů pořádaných v rámci projektu OPLZZ „Vzdělávání úředníků a zaměstnanců veřejné správy, metodiků a školitelů a politiků v oblasti zavádění eGovernmentu do veřejné správy“ byl opět spolupořádán Ministerstvem vnitra ČR a Institutem pro veřejnou správu Praha.
Série seminářů navazuje na závěry konference eSvět: Quo vadis elektronizace veřejné správy, pořádané v říjnu 2009 a je určena územním samosprávným celkům, zejména starostům a ostatním členům zastupitelstev, organizačním složkám, příspěvkovým organizacím, manažerům a školitelům eGON center a dalším zájemcům ze státní a veřejné správy.
Seminář byl zahájen náměstkyní Institutu, Ing. Zdeňkou Šilhovou. Ta připomněla spojení série seminářů s projektem „Vzdělávání úředníků a zaměstnanců veřejné správy, metodiků a školitelů a politiků v oblasti zavádění eGovernmentu do veřejné správy“, a informovala o přípravách na poslední z plánovaných seminářů, který se uskuteční koncem roku 2011.
V úvodu vystoupila Lucie Urbanová a zaměřila se na novinky v oblasti elektronického podpisu. Věnovala se situaci v ČR i v zahraničí a poukázala na nejaktuálnější otázky spojené s touto problematikou. Počet dotazů posluchačů potvrdil správnost zařazení této přednášky do programu.
V další části semináře si mohli účastníci poslechnout příspěvek Pavla Tesaře, který z pozice projektového manažera projektu Datové schránky podrobně představil webový portál s názvem „Seznam orgánů veřejné moci“.
Závěrečnou prezentaci přednesly zaměstnankyně Ministerstva vnitra ČR – Irena Baše a Monika Pálková. Svou prezentaci věnovaly monitorovacím zprávám projektů OPLZZ a podaly účastníkům semináře návod, jak správně vyplňovat projektovou i finanční část monitorovacích zpráv.
Semináře se zúčastnilo přes pět desítek posluchačů z úřadů a institucí z celé České republiky.
Prezentace přednášejících je možné si prohlédnout a stáhnout zde